Persberichten 04-21-2021

DigiCert kondigt DigiCert Automation Manager aan, een unieke oplossing voor het intern automatiseren van grote aantallen TLS-certificaten

DigiCert
digicert-blogimages-mar22

Automation Manager levert veilige, gestroomlijnde automatisering van certificaten achter de firewall en legt de basis voor compleet intern certificaatbeheer

Amsterdam, 21 april 2021DigiCert, de wereldwijd toonaangevende leverancier van TLS/SSL, IoT en andere PKI-oplossingen, heeft vandaag DigiCert Automation Manager aangekondigd. Dit is een op containers gebaseerde zakelijke oplossing voor de interne automatisering van grote aantallen TLS-certificaten. Automation Manager is de nieuwste aanvulling op het toonaangevende platform van DigiCert, dat is gebouwd op een moderne cloudarchitectuur die flexibiliteit en veilige automatisering biedt achter de bedrijfsfirewall.

Automation Manager biedt bedrijven de mogelijkheid om hun volledige certificaatbeheer intern achter de firewall uit te voeren. Dat maakt het een handige uitbreiding op DigiCerts aanbod aan cloudproducten. In de loop van 2021 zal DigiCert diverse nieuwe functies aan Automation Manager toevoegen, waarmee klanten beschikken over cryptografische flexibiliteit, schadelijke downtime kunnen voorkomen en de kosten van certificaatbeheer verlagen.

‘De levensduur van openbare certificaten wordt steeds korter. Tegelijkertijd implementeren organisaties steeds sneller steeds meer digitale certificaten. Daardoor is automatisering echt onmisbaar geworden’, aldus de CEO van DigiCert, John Merril. ‘Automation Manager is het antwoord op de behoefte van onze klanten om hun grote aantallen certificaten efficiënter en effectiever te beheren. De architectuur biedt veilige on-premises automatisering voor certificaten, in elke gedistribueerde omgeving.’

Automation Manager is gebaseerd op de moderne cloudarchitectuur en implementatiestrategieën van DigiCert, zodat klanten hun bestaande cloudarchitectuur kunnen gebruiken voor een interne implementatie. Daarnaast biedt Automation Manager het volgende:

• een razendsnel, op standaarden gebaseerd implementatiemechanisme;
  • een eenvoudige administratie van certificaten, met alle openbare en privécertificaten op één scherm;
  • minder netwerkcomplexiteit doordat voor alle servers slechts één veilige API-verbinding via poort 443 nodig is voor de verbinding met DigiCert;
  • ondersteuning voor veelgebruikte loadbalancers (zoals F5, AWS, A10) en binnenkort ook voor veelgebruikte webservers zoals Apache, Nginx en IIS.

Het automatiseren van certificaten wordt steeds belangrijker. Veel bedrijven krijgen te maken met downtime als gevolg van verlopen of verkeerd geconfigureerde certificaten. En door veranderende normen en de steeds kortere geldigheid van certificaten moet er steeds vaker tijd worden besteed aan het beheer ervan. Volgens een onderzoek uit 2021 naar PKI-automatisering heeft in het afgelopen half jaar 26% van de bedrijven meer dan vijf keer te maken gehad met downtime als gevolg van verlopen certificaten. De deelnemers aan het onderzoek gaven aan dat moeilijkheden met het beheren van certificaten hadden geleid tot complianceproblemen (54%), beveiligingsproblemen (53%) en hoge kosten (53%). Organisaties moeten de beveiliging van alle infrastructuren en applicaties beter kunnen regelen.

‘Dankzij ons innovatieve gebruik van de cloudarchitectuur kan Automation Manager snel worden geïmplementeerd in de klantomgeving. Het uitgeven van certificaten in het netwerk gaat snel en de enkele verbinding die daarvoor nodig is, voldoet aan de strengste beveiligingseisen’, zegt Brian Trzupek, DigiCert Senior VP of Product. ‘Met deze release richten we ons op loadbalancers en netwerkapparaten, maar binnenkort voegen we ondersteuning toe voor webservers, inclusief webservers achter een firewall.’

De toekomstige functionaliteit zal het aantal meldingen gedurende de levenscyclus van een certificaat aanzienlijk uitbreiden, voor een nauwe integratie met de ITSM-omgeving van de klant. Gebruikers van Automation Manager beschikken over krachtigere discovery-capaciteiten in de cloud en on-premises. Daarnaast zijn de beheermogelijkheden voor certificaten uitgebreider en kan automatisering worden uitgebreid naar extra servers en cloudomgevingen met behulp van CA-imports en -activiteiten van derden.

De nieuwe service is volledig compatibel met de CertCentral Automation Wizard, die beheerders begeleidt bij het selecteren en configureren van de juiste automatiseringsoplossingen voor hun situatie.

Gebruikers van CertCentral kunnen de beschikking krijgen over Automation Manager door contact op te nemen met hun DigiCert-accountmanager. Andere geïnteresseerden kunnen een demonstratie aanvragen.

Over DigiCert, Inc.
DigiCert is de wereldwijd toonaangevende leverancier van schaalbare TLS/SSL-, IoT- en PKI-oplossingen voor identiteit en encryptie. De innovatiefste bedrijven, waaronder 89 procent van de Fortune 500-bedrijven en 97 van de 100 grootste banken ter wereld, vertrouwen op de expertise van DigiCert op het gebied van identiteit en encryptie voor webservers en Internet of Things-apparaten. DigiCert ondersteunt TLS en andere digitale certificaten voor PKI-implementaties op elke schaal met zijn oplossing voor het beheer van de levenscyclus van certificaten, CertCentral®. Het bedrijf staat bekend om zijn professionele certificaatbeheerplatform, snelle en kundige klantenservice en toonaangevende securityoplossingen. Ga voor het laatste nieuws en updates over DigiCert naar digicert.com/nl of volg @digicert.